maanantai 17. marraskuuta 2014

Ole oma itsesi, mutta älä kuitenkaan

Vaaleihin on aikaa vielä melkein puolivuotta, mutta työ on täydessä käynnissä, samoin arvailut montako kansanedustajaa Kainuu saa tulevissa vaaleissa. Uusille hakijoille satelee ohjeita, olet hyvä niin ja näin, mutta toisaalta...

Huokaillaan ja hohhoillaan aiempien persoonien perään, kuinka joku aiempi oli täysin lyömätön jossain asiassa. Hatun nosto heille jotka aiemmin ovat kunnialla kansanedustajan tehtäviä hoitaneet. Aika menee kuitenkin eteenpäin, samoinkuin kehitys ja nyt on uudet ehdokkaat kehissä omine vahvuuksineen.

Kun ohjeistetaan ole oma itsesi, niin mitä se tarkoittaa kun samaan hengenvetoon ruvetaan perään antamaan ohjeita..



ole sellainen ja tällainen, aina aito itsesi, mutta muista huomioida ne ja ne, puhu hienosti ja yksityiskohdat muistaen, puhu aidosti, älä hienostellen jne. jne.

Siis haloo, miten olla oma itsensä jos heti ohjeistetaan.
Omalta osaltani voin vain todeta, olen mitä olen ja sillä mennään, aina en välttämättä juuri siltä istumalta muista jokaista yksittäistä tilastollista lukua ulkoa.

Joskus kovat suorat sanani voivat loukata jotakuta, aina en osaa argumentoida viksusti ja näppärästi, mutta olenpahan mitä olen ja keväällä kansa päättää mihin se riittää. Olen ihminen joka ei ole täydellinen ja joka mokailee, virheistä pyrin kuitenkin oppimaan.

Karavaani kulkee ja koirat räksyttää, suosio punnitaan keväällä uurnilla ja toivon mukaan äänestysinto kasvaa.

Äänestääkö vai eikö äänestää?

 Olen ollut aktiivinen henkilö oikeastaan niin kauan kuin jaksan muistaa, en ole koskaan kyennyt ummistamaan silmiäni havaitsemiltani epäkoh...